Noosa National Park and Brisbane - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nienke Bolten - WaarBenJij.nu Noosa National Park and Brisbane - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nienke Bolten - WaarBenJij.nu

Noosa National Park and Brisbane

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

02 November 2014 | Australië, Noosa Heads

Hippie Noosa, prachtig national park met mooie wandelingen langs de kust. Surfers op de golven, heel relaxed allemaal. Vandaag is de dag dat we stilstaan bij jor zijn vader. Daarvoor zijn we gaan eten bij Miss moneypenny. Shared anti-pasti en pizza voor Jent en mij en BBQ lam voor Jor en Sem.
Helaas waren we savonds te laat voor een camping.

Vanwege de triatlon van Noosa komende dagen was alles vol geboekt en is Jente savonds doorgereden naar Eumundi waar we op de parkeerplaats van de markt geslapen hebben. En dat was maar goed ook want toen we wakker werden stonden er overal auto's om ons heen.

Eumundi heeft een grote hippie markt waar veel locals en toeristen naar toe gaan. Mooie kunst en lekkere plaatselijke groente/fruit/gerechten. Leuk om op rond te snuffelen.

In de middag naar de dierentuin van de legendarische Steve Irwin geweest. Super vet!

Dag erna aangekomen in Brisbane. Parkeren met de Truck van meer dan 3 m hoog was een big issue.
We bezochten de citymall, en gingen daarna naar de Southbank. Erg mooi, lang stuk stadsrecreatie met een groot, lang zwemparadijs/lagoon zoals in alle grote kuststeden. Leuk marktje waar we een vlag hebben gekocht voor op de backpack! J en J bezochten familie in Brisbane en wij lunchten bij de Chocolate bar waar we chocolade pizza met marsmallows hadden! Kangaroo cup souvenier gekocht! Savonds mexicaans met tequilla <3 Love it! Nog even een huwelijksaanzoek bijgewoond, altijd leuk!
Vanwege de komst van de G20 wereldleiders was de stad cultureel versierd met allemaal prachtige lichten en kleuren savonds! Geweldig.

Nienke

23 jaar. Genietend van het leven en de prachtige wereld. Freelance verloskundige van beroep sinds zomer 2013. Werkzaam bij verschillende praktijken in de eerstelijn. Waarbij ik bijna dagelijks nieuwe wereldburgers op de wereld help. Onderzoeksverloskundige begeleid door midwifery science. Real high school love en inmiddels 8 jaar heel fijn samen. Gek op stedentrips en verre reizen. Hoop on de toekomst meer culturele reizen te maken. Mooiste bestemming: daintree rainforest australie Vetste stad: Stockholm Gaafste ervaring: duiken great barrier reef Bucketlist, boven stukje ;): 1. Cambodja, Vietnam, Thailand. Buddhisme en tempelsl. 2. Marathon van new York 3. Zuid Amerika: paaseilanden, Inca trail 4. Op zoek naar het noorderlicht in boomhutten park in noord Zweden. 5. Nieuw Zeeland bij de Maori op bezoek 6. Surfvakantie zuidwest Frankrijk

Actief sinds 13 Jan. 2015