Heenreis: daar doe je 5 dagen over - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Bolten - WaarBenJij.nu Heenreis: daar doe je 5 dagen over - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Bolten - WaarBenJij.nu

Heenreis: daar doe je 5 dagen over

Door: Nienke Bolten

Blijf op de hoogte en volg Nienke

11 Oktober 2014 | Australië, Cairns

11 november... De dag waar we lang naar uitgekeken hebben. Spannend omdat we naar de andere kant van de wereld zullen vliegen. We hebben in Australie afgesproken met twee andere vrienden: Jente en Jordi maken een wereld reis en wij zullen met zn vieren in een bigass camper de oostkust af gaan reizen in 4,5 week.

Aan voorbereiding hebben we niet veel gedaan. We weten van waar naar waar we moeten reizen en welke hoogtepunten we op de route willen zien. Verder willen we in de relaxte laidback aussie style meefiben. Een camper voor 4 personen bij totallycampers geboekt. Laatste halve week verblijven we in Sydney zonder camper.

Onze eerste stop: Osaka, Japan. Hier hebben we een tussenstop van 10 uur. Na 2 uur hebben we het vliegveld uitgebreid bekeken: gekke Japanse hightech toiletten met muziekjes, douche cabines met kleuren lichtjes en ga zo maar door. Dan maar even buiten een rondje lopen. Het vliegveld ligt ver buiten de stad en we durven t niet aan om even naar de stad te gaan.
Na 8 uur melden we ons voor het inchecken: er staat geen rij, dat is lekker! Maar bij de incheckbalie blijkt waarom deze rij weg is: vlucht geannuleerd wegens mankement aan het vliegtuig. Tweede keer dat dit ons gebeurd tijdens een lange vlucht. Overdonderd door dit bericht krijgen we een bon in ons hand gedrukt om wat eten te halen op het vliegveld: starbucks want we weten door de jetlag even niet meer waar we trek in hebben. Onder tussen heeft de vliegtuigmaatschappij netjes een hotel geregeld. Alle hotels in omgeving zaten vol dus zitten we midden in de stad in het Hyatt Hotel. Niet verkeerd, maar een beetje ongepast op onze slippers met backpacks komen we daar aan. Geen bericht over een eventueel vervangende of volgende vlucht... Dan maar slaap inhalen.

De ochtend erna om 11 uur ons bed uitgerold en naar de receptie gelopen: aankomende 24 tot 48 uur alle vluchten geannuleerd vanwege een aankomende Tyfoon.... Aight en onze vrienden wachten op ons en kunnen alleen de camper oppikken als wij aanwezig zijn omdat wij die geboekt hebben.
Vanwege de verwachtingen van het weer, waar we eigenlijk geen idee van hebben wat ons te wachten staat, zijn we binnen het hotel gebleven. Ook niet verkeer onverwachtse luxe: een zwembad met bubbels voor na de gym. Maar aan het einde van de middag gaat dit toch vervelen. In de lobby zit de ene na de andere bruid foto's te maken in prachtige dure trouwjurken. Dit hotel heeft een eigen trouwjurken winkel, trouwtaarten winkel en je kan er dan uiteraard ook trouwen. Maar even naar buiten want we zien geen hoge golven vanaf ons 11 hoge hotel kamer.
Lekker windje maar geen storm.

Plannen voor morgen maken: de stad in!
De volgende ochtend nog beter nieuws: we vliegen vanmiddag al naar Carins met een directe vlucht. Het is alleen erg onduidelijk wie dit aan ons communiceert en of we daarwerkelijk een plek hebben in dit vliegtuig, gezien er nu al 3 dagen geen vluchten meer zijn geweest naar Australie.
Maar eerst dus nog de stad in. Van medegestrande reizigers een lonely planet van Japan mogen lenen waarmee we een stadwandeling hebben gemaakt door deze te gekke stad. Wat een raar volk met rare stufjes maar o zo gaaf om dit te zien en te voelen. Gegeten bij een Japans tentje, echte sushi en sashimi. Heeeerlijk. En bij aankomst terug in het hotel goed nieuws: we vliegen morgenmiddag naar Tokyo en vanaf daar nog 7 uur naar Cairns. Lekker gedineerd in het hotel en weer heerlijk geslapen in dit sterrenhotel. Waarbij ze ons overigens heel goed verzorgen. Wat een aardige mensen die Japanners.

Nienke

23 jaar. Genietend van het leven en de prachtige wereld. Freelance verloskundige van beroep sinds zomer 2013. Werkzaam bij verschillende praktijken in de eerstelijn. Waarbij ik bijna dagelijks nieuwe wereldburgers op de wereld help. Onderzoeksverloskundige begeleid door midwifery science. Real high school love en inmiddels 8 jaar heel fijn samen. Gek op stedentrips en verre reizen. Hoop on de toekomst meer culturele reizen te maken. Mooiste bestemming: daintree rainforest australie Vetste stad: Stockholm Gaafste ervaring: duiken great barrier reef Bucketlist, boven stukje ;): 1. Cambodja, Vietnam, Thailand. Buddhisme en tempelsl. 2. Marathon van new York 3. Zuid Amerika: paaseilanden, Inca trail 4. Op zoek naar het noorderlicht in boomhutten park in noord Zweden. 5. Nieuw Zeeland bij de Maori op bezoek 6. Surfvakantie zuidwest Frankrijk

Actief sinds 13 Jan. 2015